OSNOVNI
CILJEVI
Jako mala grupa : 2 do 3 godine
Mala grupa : 3 do 4 godina
Srednja grupa : 4 do 5 godina
Velika grupa : 5 do 6 godina
Mala škola priprema za osnovno učenje čitanja, pisanja i računanja. Njegovi suštinski ciljevi su socijalizacija, učenje jezika, brojeva i grafičkog pokreta, razvoj osjetljivosti i ličnosti svakog učenika. Njegove metode favoriziraju manipulaciju, otkrivanje, eksperimentisanje u različitim poljima: umjetničkim, kulturnim, fizičkim, naučnim.
Mala škola je izgrađena po modelu koji je prije svega edukativan, a ne socijalni ili higijenistički. To je faza ranog učenja koja će omogućiti učenicima da izgrade čvrste temelje koje će se proširiti u razredima osnovne škole i koja će im omogućiti pristup trojezičnosti.
Njen nastavni program (curriculum) koji definiše Ministarstvo nacionalnog obrazovanja, je priprema za osnovnu školu u kojem se uči da se „postane učenik“ i da razvija i strukturira jezik (prioritet je usmeni jezik, ali i pismeni, da razmišlja o svijetu i počinje analizirati jezik).
Francuski programi u Maloj školi su razvijeni oko 5 oblasti:
- Mobilizirati jezik u svim njegovim dimenzijama (i usmenim i pismenim)
- Tjelesni i zdravstveni odgoj (sport, igre, ples, itd.)
- Likovna i muzička kultura (slikanje, crtanje, pjevanje, itd.)
- Matematika
- Moja okolina (nauke, otkrivanje prolaznosti vremena, svijeta oko nas, itd.)
OBRAZOVNA
VIZIJA
Mala škola funkcioniše prema obrazovnom modelu, a ne modelu čuvanja ili čuvanja djece. Predstavlja fazu ranog učenja koja će omogućiti učenicima da izgrade čvrste temelje koji će se proširiti na osnovno obrazovanje i pružiti im osnovu za postajanje trojezičnim učenicima.
Kurikulum Male škole definiše Ministarstvo obrazovanja Francuske kao pripremu za osnovnu školu, gdje se uči kako “postati učenik” i razvijati i strukturirati jezik (prioritetno usmeni jezik, ali također i uvođenje pisanog izražavanja, kako bi se razmišljalo o svijetu i započelo s analizom jezika). Mala škola je akreditovan i pod pedagoškom odgovornošću francuske inspekcije za jugoistočnu Evropu – koja pruža nadzor nad sprovođenjem kurikuluma i generalno nad kvalitetom naše Male škole.
Mala škola prihvata djecu od 2 i po godine.
Ako je potrebno, proces odvikavanja od pelena može se obaviti u Maloj školi. Veličina grupa je ograničena na 20 djece, uz jednog učitelja i asistenta koji vode nastavu i brinu o higijeni djece. U ovim izuzetnim uvjetima pedagoškog okruženja, ali potrebnim za realizaciju aktivnosti, može početi ranije učenje koje uspostavlja reputaciju francuskih Malih škola širom svijeta.
Djeca koja govore francuski i ona koja ne govore mogu se upisati u bilo koju grupu Male škole.
Kurikulum Male škole je podijeljen u 5 domena aktivnosti:
Kurikulum francuske Male škole razvija se u 5 domena:
- Učenje jezika u svim njegovim dimenzijama (usmeni i pisani);
- Izražavanje, djelovanje i razumijevanje kroz fizičke aktivnosti (sport, igre, ples itd.);
- Izražavanje, djelovanje i razumijevanje kroz umjetničke aktivnosti (slikanje, crtanje, pjevanje itd.);
- Uspostavljanje prvih alata za strukturirano razmišljanje (brojanje, upoređivanje, organizovanje itd.);
- Istraživanje svijeta oko sebe (otkrivanje nauke, prolazak vremena, svijet oko nas itd.).